- İç Kontrol Nedir?
- İç Kontrol Standartları
- Birim İç Değerlendirme Raporları
- Danışma Kurulu
- Faaliyet Raporları
- Görev Tanımları
- Hassas Görevler
- Hizmet Standartları
- İç ve Dış Kaynaklı Dokümanlar
- İç ve Dış Paydaşlar
- İş Akış Şemaları
- Kamu Görevlileri Davranış İlkeleri
- Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi
- Komisyonlar
- Memnuniyet Anketleri
- Planlar
- Politikalar
- Prosedürler
- Prosesler
- Risk Analizi
- Kalite Birimi
İç Kontrol Nedir?
İç Kontrolün Tanımı
Kamu malî yönetiminin bir unsuru olarak iç kontrol, kamu idarelerinin malî işlem ve faaliyetlerine ilişkin tüm gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerinin amacına ve mevzuatına uygun bir şekilde gerçekleştirilmesi için uygulanan malî yönetim, harcama öncesi kontrol ile harcama sonrası iç denetim faaliyetleridir.
İç Kontrolün Amacı
Kamu gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerinin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yönetilmesini,
Kamu idarelerinin kanunlara ve diğer düzenlemelere uygun olarak faaliyet göstermesini,
Her türlü malî karar ve işlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğun önlenmesini
Karar oluşturmak ve izlemek için düzenli, zamanında ve güvenilir rapor ve bilgi edinilmesini,
İç kontrol faaliyetlerinin nesnel risk yönetim analizlerine göre belirlenmiş en riskli alanlar üzerinde yoğunlaşmasını sağlamaktır.
BİRİM FAALİYET
RAPORLARI
PERFORMANS DEĞERLENDİRME RAPORLARI
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
RAPORLARI
Hassas Görevlere ulaşmak için TIKLAYINIZ.
Birim Kalite Komisyonunu Görmek İçin Tıklayınız
KYS-PL-001 – Vekalet Planı İçin Tıklayınız
KYS-PL-003 – 2024 Yılı Hedef ve Faaliyet Planı İçin Tıklayınız
Stratejik Plan İçin Tıklayınız